אם הייתי כוסית

יערה

אם הייתי כוסית הייתי מחבקת את המילה. הייתי מקבלת את ההמצאה של השפה העברית אשר מתייגת את האישה לא כסך כל איבריה אלא כסך איבר אחד בלבד שהוא במקרה איבר מינה. מילה שהיא אפילו לא עברית וכמו שאנחנו מתכחשות לכל מקורותינו הערביים או השמים האמיתיים, כך אנחנו מתכחשות לשפה. השימוש במילה הערבית 'כוס' לסימון איבר המין הנשי בשפה העברית אמור היה להיות מעליב, אין כאן כוונה להעניק מסמן שיעיד על יופיו של איבר המין אלא מסמן שיתאר ליכלוך, ככה זה עם הערבים בתרבות הישראלית (יאמרו אלו שמתרבותם ארצה להתרחק), הם מלכלכים לנו הכל, גם את האישה. מי שהכניס את השימוש במילה כוס לשפה העברית המדוברת לא התכוון לתאר איבר מין יפה, עדין, מורכב, כזה שמלא במיני עצבים רבים ותופעת טבע מיוחדת כל כך. לא. הוא רצה לתאר חור מלוכלך, חור ערבי מלוכלך.

'כוסית' על כמה וכמה היא מילה שהומצאה כדי לתאר אישה יפה, חתיכה (מישהי אמרה חתיכת בשר?), ממש פרגית… היא מתארת את האישה על ידי איבר מינה. ויקיפדיה מספרת לנו שמדובר בסינקדוכה, כלומר, תיאור דבר על ידי חלק קטן ממנו, למשל כמו לראות "מפרש קטן באופק.." 'היי, הרי לא מדובר במפרש!! כי אם באונייה! סינקדוכה- מילה כל כך מיוחדת, מייחדת, פואטית, מתוחכמת, ועם כל זה בויקיפדיה, 'כוסית' היא  סינקדוכה.

המילה 'כוסית' מתארת אישה על ידי איבר מין אחד, היא כל כולה איבר מין נשי שבחברה שלנו הוא בעצם חור גדול, גדול מאוד, כזה שאפשר להיכנס אליו (מישהי אמרה נקב?) וגבר שרוצה להיכנס לחור הזה יקרא לאישה 'כוסית', ממש כמו שיאמר: "ואו איזה חור גדול שאני יכול להיתקע בו".

לא פלא שהמילה כוסון לא עוברת את גיל חמש עשרה או אז הופכים הילדים הקטנים לגברברים והם כל מה שהוא לא נשי, מנסים להתרחק משם כמו מאש. לא רוצים להיתפס כחור, ככלום, כאין, אלא כיש, יש אחד גדול! אבל אף אחד לא חשב לקרוא לגברים נאים 'בולבולון' או 'זינון' או אולי 'זינוה'..

מילה קשה היא 'כוסית'. הרבה מאוד מסרים חתרניים אפשר להציג כאן על מילה שלא חשבו עליה הרבה, שיקום מי שהמציא אותה, עכשיו! ושיקח אותה לעצמו, אותה ואת כל המטענים השובניסטים שמופעלים עליה ומופעלים על גופה של אישה עם חור. חור שהוא עולם ומלואו, חור שנושם, נפתח ונסגר, חור שהיא שריר, עדין ומסקרן, שצורתה האחת אינה דומה לצורה האחרת.

ואני גיבורה גדולה. כי אם הייתי כוסית כל זה פשוט לא היה מעניין.

 הייתי קמה בבוקר ומסתכלת במראה ורואה כוסית. מצחצחת שיניים של כוסית, שותה מים, אוכלת תפוח, עושה יוגה וכוסית. בצהריים הייתי טורפת איזה המבורגר עסיסי (אני רזה, בתת משקל טבעי ומדד BMI לא חל עליי), ככה לפנק את עצמי, הבטן הייתה מתפוצצת והייתי פותחת כפתור ראשון של ג'ינס במידה 36, אפשר גם 38. הייתי נחה מעט, לוקחת את הטלפון של המלצר מכניסה אותו לארנק ויוצאת לרחוב המושלם בו כולם מסתכלים עליי בהערצה. כל הגברים רוצים אותי וכל הנשים רוצות להיות כמוני או איתי. הייתי מעשנת מלבורו לייט, לובשת חזייה לא משמעותית ואיזה גופייה זרוקה שתשתלב עם הג'ינס הסתמי. לא צריך יותר, אני כוסית!

אם הייתי כוסית הייתי אוהבת את עצמי, הייתי אוהבת את עצמי כל כך, הייתי לומדת פסיכולוגיה וברגעים אלו ממש הייתי לומדת בכובד ראש למתאם, כי זה שאני כוסית לא אומר שאני טיפשה. הייתי רוצה לעזור לאנשים, לדבר עם אנשים, להקשיב לבעיותיהם לטפל. לטפל אבל הכי עדין שאפשר, לא לוחמני, לא כועס, טיפול עם חיוך, חיוך של שיניים צחורות.

אם הייתי כוסית לא בטוח שהייתי יוצאת לרחובות בהפגנה. גרפיטי לא הייתי עושה. מודעות פוליטית לא בטוח שהייתה לי, ולא הייתי מגדירה את עצמי כפמניסטית. כי אני כוסית וכוסית לא צריכה לדאוג מזוטות שכאלה- כוסית תצליח בחיים בלי מאבק פמניסטי.

אם הייתי כוסית הייתי מפחדת לחזור בלילה לבד הביתה כי אבא שלי ודוד שלי והחבר של דוד שלי תמיד אומרים לי "את ילדה יפה, תשמרי על עצמך". לא הייתי שותה כל כך הרבה אלכוהול ולא הייתי זורמת עם בחורים זרים לדירות חשוכות בלילה, כי אני כוסית ולכוסיות מתקשרים גם יום אחרי וכוסיות לא צריכות להעניק את גופן כדי לקבל חום. הן יכולות לומר לבחור 'בא לי שרק תחבק אותי' ו'בוא נלך לישון' ולמרות שיעמוד לו הזין כל הלילה הוא לא יחשוב שאני חייבת לו משהו. הייתי עושה לו כאב ביצים והולכת. ויום למחרת הוא היה מתקשר ורוצה שאני אכאיב לו עוד קצת.

אח.. אם הייתי כוסית! כוסית לא הייתה מילה גסה. מה הן רוצות כל הפמניסטיות האלה? בטח כאלה מכוערות שאף אחד לא החמיא להן מעולם, ממורמרות.. אם הן היו כוסיות הן לא היו מדברות ככה. יש מצב.

וזו האמת לאמיתה כי יכול מאוד להיות שאם הייתי כוסית לא הייתי מי שאני היום. כנראה שהייתי חווה עולם אלים וגברי, אבל יכול להיות שלא הייתי מתארת אותו לאחרים ככה, יכול להיות  שהייתי רואה זאת בתור גורל. לא הייתי רואה את עצמי כקישוט יפה, אלא ככזאת שיכולה לנצל את היופי שלה. הייתי אומרת לעצמי 'אני אישה וזה טבעי- אין מה להתלונן'. עליי לקבל ולהתאים את עצמי למידות העולם, כי בסך הכל יש לי הכל!! אני כוסית. תודה לך אלוהים על הגוף הכוסי שלי, הייתי אומרת לעצמי, אבל מה זה כל השיער הזה? למה אני כל כל שעירה? ולמה ההורמונים שלי מכבידים על הגוף שלי? ולמה כל כך כואב לי המחזור? ולמה אני לא מוצאת אהבה והלימודים כל כך קשים, והמשכורת שלי נמוכה. ולמה אמא רוצה שאני אתחתן ואביא ילדים, ולא רוצה ללדת ושהגוף שלי יתעוות ומעניין מה היה קורה אם לא הייתי כוסית, האם הייתי מצליחה בזכות עצמי?

למה מדברים עליי ככה כאילו אני איזה חפץ? ולמה איזה בחור ברחוב חושב שהוא יכול לשרוק אליי כאילו אני איזה חתולה שהוא יכול לשחק לה בגורגרת. ולמה אני לא יכולה פשוט לצאת עם הבוקסר למכולת בלי להיות אובייקט מיני ואיך זה שאפילו כוסית כמוני לא יכולה לדגמן? או שאם אני כבר מדגמת מרטשים אותי, למה? אני לא מספיק יפה? לא מספיק כוסית, חורית, פרגית, חתיכה?  לא מספיק פנטזיה, מפתה, מעניינת, קוק בשירותים, בילוי לימים קרים, מספיק טובה רק לפורנו, רק למצוץ, לנפוח את נישמתי במציצה?

ואני עושה את כל זה כדי לעבור את התואר, רק כדי להיות פסיכולוגית מדהימה שעוזרת, אבל עוסקת בדוגמנות קניונים רק כדי לשלם שכר לימוד, כי יש לי גוף יפה, אז למה שאני לא אעשה עליו כמה ג'ובות. עומדת באמצע הקניון עם בגד ים קטן ליד מכונית, הגעתי עד להוליווד בשביל זה ובא לי לבכות, לא, לא כי אני לבד אלא כי אני כוסית שמתאימה רק לקניונים. שזה מה שאני צריכה לעשות בשביל לשרוד.

הזעם שלי גדול, בלי לפוצץ מישהו במכות, בא לי שבור את המכונית הנוצצת הזאת, בעצם בא לי לקחת אותה ולנהוג רחוק , רחוק מכאן וליפול מאיזה צוק.

אבל אם יהיה לי מספיק אומץ, ואני אחזור לארץ עם הרבה פחדים וכעס אבל עם המון הבנה שאני לא חור אחד גדול, שאני יותר. אולי אני אצטרף לזעם הפמניסטי המתפרץ. אולי אני אנסה לשנות את השיטה, את החברה. אני אשנא את המילה כוסית.

אודות דיו לבנה

כתיבה נשית בלתי נראית
פוסט זה פורסם בקטגוריה נורמדיקלית. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

13 תגובות על אם הייתי כוסית

  1. אדם הגיב:

    הרגת אותייי.. וכן.. כניראה שאת לא כוסית..
    ואגב.. המילה "כוסית" – כבר לא רואים בה את המילה " כוס " אלה ישר קופץ ךראש אישה סקסית מושכת יפה….

  2. Ira Kontorovsky הגיב:

    פריוילגיות הן כמו ירושה גדולה: תמיד תוהים ותוהות מה היה לו לא היה, אבל מתקשות ומתקשים לוותר עליהן…

    לאדם: נראה שנשארת די זמן בחיים כדי שרק שני דברים יעניינו אותך בעקבות הכתוב… האחד זה האם הכותבת היא כוסית (חייבים להכריע… אי אפשר להשאר באי וודאות בעניין שכזה) והשני הנו המילה כוס. תחשוב שוב על מה שקופץ לך לראש לשמע המילה "כוסית" , כמה זה מגוון ולמה זה כ"כ משנה

    • דיו לבנה הגיב:

      היי אדם! ברור שאני לא כוסית! אם הייתי לא הייתי כותבת את זה. הכתיבה אמיתית, היא באה מהלב. לא מנסה להתחנף לאף אחד ולא מנסה להגיד משהו שאני לא. ואם יש משהו שאני לא, זה 'כוסית'. אז כל הכבוד על ההבחנה הדקה. אני פשוט באמת פחות בעד הכרעות פרסונליות. חבל לי שניסית להעליב אותי ופחות ניסית להתרשם ממה שאני מנסה להגיד.

  3. לא כוסית, לא קונה הגיב:

    אני חושבת שאת נמצאת בתוך אותה התבנית שאת יוצאת נגדה, למה בחורה שניראת טוב לא יכולה להתנהג בדרך שבה את מתנהגת? כי יש לה פריווילגיות מהחברה? את צובעת את העולם בשחור ולבן ואני מקווה שתקבלי כמה גוונים לאמצע, כי הדרך שלך היא ילדותית.

  4. דיו לבנה הגיב:

    בחורה יכולה להיראות איך שהיא רוצה. כולנו נראות טוב. ה"אני לא כוסית" זה מעבר ל- "אני לא נראית טוב", אלא אני לא משתמשת במילה הזאת דכי להחמיא לנשים, לא רוצה שיחמיאו לי באופן כזה. מחפשת דרך אחרת לדבר עלך נשים לא דרך איבר מינן. מודה שהרעיון לומר "אני לא כוסית" לא היה שלם כל כך כמו עכשיו, לקח לי זמן להגיד ולהגדיר את עצמי כמישהי שקודם כל נראית, אחר כך טוב, אחר כך טוב בעיני עצמי ורק אחר כך אני לא 'כוסית'. אני פשוט מוותרת על המילה, על השייח המחפצן.

  5. דרול הגיב:

    אוי…
    אילו באמת היית כוסית , היית מתחתנת עם צ'יקו שאבא שלו מהבסטה קנה לו ב.מ.וו. שחורה בגיל 17 , ואחר כך , את יודעת. ילדים מנוי "לאישה" , לאק בחמישים צבעים , קוסמטיקאית.
    לוס אנג'לס זה לכוסיות חסרות מזל.

  6. פינגבאק: שוברות השתקה « האחות הגדולה

  7. גילי הגיב:

    השאלה היא לא האם הכותבת כוסית או לא וכל תגובה המתייחסת לנושא הזאת מראה כמה המגיב לא הבין מה הועבר פה ומה הנושא שהכותבת ניסתה להעביר. נשים מתעסקות במראה חיצוני לא כי גברים מגדירים אותן כך אלא כי הן מאפשרות לגברים להגדיר אותן כך ומעודדות אותם בנעילת עקבים באיפור ובמריחת לק ומריטת שיער באופן קבוע. האם זה שלילי? בעיניי זה לא חד משמעי. אבל המילה כוסית היא מילה פוגענית שבעיני לא מתארת בצורה נכונה או נאותה אף אישה אבל כל כך מושרשת בחברה שלנו שהסיכוי שיפסיקו להשתמש בה כניראה חסר סיכוי.

    • נסעתי לנבאדה הגיב:

      תגובה צלולה, כזו שמכירה בטבעם המסוכסך של בני האדם. בנוגע לעקירת המילה מלקסיקון הסלנג העברי – אני בטוחה שאם כל אחת תתגייס למען זה, זה יישמע פחות ופחות. כי גם נשים ואפילו נשים חכמות ומודעות עושות שימוש יומיומי וגשמי במילה המעוותת הזו. להימנע ולהיזהר בלשון ולהעיר למי שכופה את המילה הזו ולהסביר.

  8. שירה הגיב:

    מאוד אהבתי את מה שכתבת. אני בדיוק מנסה ללמוד קצת על מהו הכוח של ההמשגה לדברים כאלה בחיים שלנו, כמה שהדיכוי הזה כל כך מושרש בנו, כמה כוח יש במילה אחת. תודה לך שהעלית לי עוד נקודות למחשבה!

  9. תמר הגיב:

    אתן כותבות פשוט מעולה. כל הכבוד- גם על הכישרון, גם על המודעות העצמית הפנטסטית (זה בלט יותר בתגובות לאנשים כאן), וגם על הרצון שלכן לחשוף ולעצב גם את התודעה של אחרים… המשיכו כך!

  10. עדי הגיב:

    אהבתי מאוד את הכתיבה השנונה והסוחפת.

כתיבת תגובה